داستان عاشقانه

داستان و سرگرمی

داستان عاشقانه

داستان و سرگرمی

راهنمایی خرید فر آشپزخانه



با توجه به توسعه آپارتمان‌نشینی گازهای فردار به دلیل اشغال فضای کمتر نسبت به گازهای مبله از محبوبیت بیشتری برخوردارند. امروزه به دلیلحفظ سلامت اعضای خانواده ، افزایش سرعت و تسهیل در امور آشپزی، استفاده از فر در منازل بسیار رواج یافته و بخاطر داشتن عمر طولانی و هزینه های بالا ، داشتن اطلاعات کافی پیش از خرید ، تسهیل کننده انتخاب درست خواهد بود.

 

انواع فر :

فر گازی + فر برقی + فر گاز برق


 


با توجه به توسعه آپارتمان‌نشینی گازهای فردار به دلیل اشغال فضای کمتر نسبت به گازهای مبله از محبوبیت بیشتری برخوردارند. امروزه به دلیلحفظ سلامت اعضای خانواده ، افزایش سرعت و تسهیل در امور آشپزی، استفاده از فر در منازل بسیار رواج یافته و بخاطر داشتن عمر طولانی و هزینه های بالا ، داشتن اطلاعات کافی پیش از خرید ، تسهیل کننده انتخاب درست خواهد بود.

 

انواع فر :

فر گازی + فر برقی + فر گاز برق

فرهای عرضه شده در بازار از نظر نوع و محل نصب به دسته های مختلفی تقسیم می گردند. فرهای موجود در بازار به 2 شیوه توکار و مبله نصب میشوند که در نوع نصب  توکار ، فر از داخل کابینت نصب می گردد و در روش مبله بصورت پرتابل یا قابل جابجایی میباشد. فرهای توکارامروزه در بازارها به دلیل هماهنگی با کابینت ، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده و از نظر نحوه پخت و پز غذا در چهار دسته گازی ، برقی و برقی – گازی و فر کانوکشن قرار می گیرند که به ترتیب از گاز شهری ، المنت های برقی ، ترکیبی از گاز و برق و  امواج مایکروویو استفاده میکنند.

 
انواع سیستم حرارت دهی و مزایای آن :
معمولا در فرها برای پختن کیک ، پیتزا و سایر مواد غذایی ،  اگر فر المنت بالا – پایین و هوای سه بعدی” داشته باشد ، کفایت می کند. بنابراین کمترین حالت حرارت دهی، احتیاجات خریداران عزیز را برآورده خواهد کرد و میتوان گفت سایر سیستم ها تنها باعث تسریع کار ما در امر پخت و پز میشوند.
 
فر تمام برقی:
فرهای برقی ، فرهای حرفه ای هستند که عمل گرم کردن و یا یخ زدایی را هم انجام می دهند و معمولا برای مکانهایی که لوله کشی گاز ندارند ، مناسب خواهد بود . در کنار مزایای نامبرده شده، در این فرها معایبی نیز وجود دارد و آن هم خشک کردن غذا و یا هزینه های سرسام آور برق می باشد. اما برخی معتقدند به دلیل داشتن لیبل سطح مصرف انرژی هزینه های برق چندان بالا نخواهد شد .


فر گازی برقی:
این سری از فرها ، با ترکیبی از گاز و برق طراحی گردیده اند که برای گرم کردن فضا از شعله گازی و برای جوجه گردان ، تایمر ، جرقه زن و … از برق استفاده میکند . این سری از فرها در رده فرهای خیلی حرفه ای قرار نمی گیرند اما به دلیل استفاده از گاز شهری ، کم هزینه بودن و طول عمر بالا میتواند یک انتخاب خوب تلقی گردد . لازم به توضیح است در این سری از فرها امکان استفاده همزمان از برق و گاز وجود ندارد و در هنگام پخت یا باید از برق استفاده نمود و یا گاز و در صورت قطع گاز یا برق خانه ، میتوان یک گزینه را به راحتی برای پخت استفاده نمود که از ویژگیهای بارز فرهای برقی گازی محسوب می گردد.

فر گازی:
در کشور ما هزینه های مصرف گاز نسبت به برق بسیار ارازنتر می باشد بنابراین استفاده از فر گازی برای پخت و پز به مراتب  مقرون به صرفه تر خواهد بود .
 
انواع فر از نظر تکنولوژی کاربری  :
فرهای مکانیکی
فرهای الکترونیکی
فرهای هوشمند
در مدل الکترونیکی میتوان برنامه های غذایی را از پیش تعیین نمود اما از طرفی ممکن است در برنامه پخت یک مرغ کامل ، آنرا کمتر یا بیشتر از مقداری که ما انتظار داریم طبخ کند و منطبق با روشهای پخت ما نباشد و برای همیشه این برنامه های از پیش تعریف شده بلااستفاده باقی بمانند. اما فرهای ساده به دلیل داشتن عملکرد آسان ، برای هرگونه پخت و پز مناسب می باشند.

بخشهای طراحی شده فر :


موتور جوجه گردان فر : موتور در داخل محفظه ای جای گرفته که برای طبخ و بریان کردن مرغ بسیار پرکاربرد می باشد .

سیستم خود تمیز کننده حرارتی فر : با استفاده از این تکنولوژی که با نامهای خود تمیز کن پیرولیتیک یا کاتالیزوری در بازار موجود هستند ، با بالا بردن دمای داخلی فر، چربی ها و آلودگی های داخل فر به لایه نازکی تبدیل که به راحتی با یک دستمال مرطوب زدوده میشوند .  


سبدهای قابل جا به جایی : در داخل برخی از فرها این سبدها تعبیه شده اند و برای خانه ها با متراژ پایین مناسب خواهد بود و میتوان برای استفاده بهینه از فضا، بسیاری از ظروف مانند ، ادویه، روغن ها و … را داخل فر قرار داده و نگهداری کرد . همچنین لازم به ذکر است فرها در ظرفیت ها و سایزهای مختلف و متنوعی به بازار عرضه گردیده اند.

سنسور پخت غذا :  این سنسور درون گوشت یا مرغ قرار می گیرد و در صورت مغز پخت شدن ، دستگاه بطور اتوماتیک قطع شده و عملیات پخت خاتمه می یابد. از مزایای سنسور پخت میتوان به صرفه جویی در مصرف برق ( قطع خودکار ) و عدم خشک شدن و یا نپختن غذا اشاره نمود.

جریان یکنواخت هوای داخل محفظه  ( فن کانوکشن): فن کانوکشن از عوامل مهم در انتخاب فر محسوب می گردد . فن کانوکشن باعث پخت یکنواخت غذا میشود و به دلیل چرخش ۳۶۰ درجه ی هوای داخل فر، میتوان از چند سینی به طور همزمان استفاده نمود و عملیات پخت با قابلیت فن کانوکشن به صورت یکنواخت برای همه ی طبقات انجام می گردد.

شروع خودکار : مناسب برای کسانی است که خارج از منزل مشغول به کار هستند و امکان تنطیم عملکرد طبخ  در زمان معین را فراهم می آورد تا به محض رسیدن، غذا حاضر و گرم خواهد بود.

یخ زدایی :  در حالت یخ زدایی با استفاده از گردش هوای داخل محفظه بوسیله فن همرفتی، یخ زدایی مواد غذایی  تسریع می یابد.    
 
المنت بالا و پایین  : پخت ترکیبی از طریق المنت بالا و پایین امکانپذیر می باشد و معمولا برای غذاهایی همچون نان و کیک ها که ماهیت خمیری دارند، مورد استفاده قرار می گیرد .همچنین این عملکرد برای پخت گوشت کبابی و لایه های نازک گوشت گوساله نیز مناسب خواهد بود .
 

گریل :  این قابلیت با استفاده از المنت حرارتی، برای سرخ  و برشته کردن غذا به کار میرود.                                                                                                                                     

بنابراین از مهمترین نکاتی که باید هنگام خرید به آنها توجه نمود شامل : مصرف انرژی فر ، سایز و اندازه فر ، سیستم فر ، جنس بدنه داخلی، کیفییت درب فر ، عایق بندی بدنه برای حفظ دمای داخلی و تحمل دمای شیشه داخلی اشاره نمود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.